matildamatttsson, kampen genom livet.

Alla inlägg under januari 2009

Av matildamattsson - 8 januari 2009 23:57


idag ha jag haft min blogg i 1år! :D

bilden önskades inte av mig ;)

hahaha.

Av matildamattsson - 8 januari 2009 21:47

Dagen började med att mamma hackar på mig som vanligt om att jag inte äter de jag ska äta.. inge kalk, knappt frukost, inge frukt eller grönsaker.. blablabla. är så less nu :S ska få nå tabletter så jag stärker nånting i kroppen iaf, kalktabletter typ. sedan gick dagen och kan bli så irriterad på vissa folk, så va less över de idag å. på eftermiddan får jag tillbaka matteBprov och jag är sjukt besviken på mig själv, jag är godkänd de va lugnt tror ja. men jag gjorde vissa slarvfel ibland så tappa poäng . tack och bock för den örfilen då! skit dag de ha vart! har iaf övningskört lite ikväll med mamma lite är å var :) men nu får jag ta och skärpa mig med allt, ligger iaf och skriver historia nu som jag ska hinna bli klar med ikväll så jag kan lämna in allt imorn! massa frågor och uppsats.. hmm, har inte bestämt än vad uppsatsen ska handla om. Diger döden ? Heliga Birgitta ? Djingis Khan ? eller något annat ? kan inte bestämma mig riktigt. får se inatt vad de blir för nå. imorn är de fredag, skoldag först, börjar med historia på morron, troligtvis tranan imorn, och fest!  :) nu ska jag plugga vidare med min historia och apu-uppgifter och bokreccension. ! heja mig. kram å hej.


Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Av matildamattsson - 7 januari 2009 23:23

idag låg jag i sängen till klockan blev 15.00, pluggade lite, men måste plugga mer! sen bestämde jag med några polers att dom skulle komma hit å åka lite skoter. sen ikväll blev de innabandyträning. nu ligger jag i sängen och tittar på ghost whisperer och funderar över livet. diskuterade idag med en vän om texten jag skrev igår, av lars winnerbäck. att om man kunde le för mycke. alltså då menar jag, att man ler åt saker fast de inte är en positivt.. vissa grejor som händer här i livet. man måste LEVA livet, inte tro att allt är perfekt jämt.. (?) | imorron är de skola igen !! och på fredag är de tranan. :) få se vad som händer de främsta dagarna. taack och bock för mig, nu ska jag titta klar på mitt ghost whisperer och sedan sova. :) godnatt.

Av matildamattsson - 7 januari 2009 02:31

Jag kanske talar till mig själv när jag säger

att man borde stanna upp ibland och se

för man lär sig ingenting på att blunda för sitt liv

och bara springa runt och låtsas att man ler.

Av matildamattsson - 6 januari 2009 02:24

2009!

nu har de gått 6dagar på år 2009 ! de känns helt okej än iaf :) haft lite halv strul med de ena å de andra, men nu funkar de! hoppas att år 2009 ska bli ett lätt och bekvämt år, om man kan säga så :p 2008 hände de en heel del grejor och många känslor kom, lycka, sorg, glädje, hat, kärlek, ilska, förvåning.. och mycke mer. ibland kan man skratta så tårarna bara sprutar, sen nästa dag så har någon i sin närhet dött. alla känslor går som en berg och dalbana. livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg. snart börjar vi skolan igen efter detta jullov, och nu ska jag lägga ner lite extra tid på skolan, ekonomin, kroppen och sporten. folk säger att snart kommer jag bli undernärd, så måste försöka göra något åt de då!


på nyår blev de unite, stockholm! de va bra, men de ha vart bättre. så nästa år blir de inte Unite för mig, får se vad som händer då :)

Ovido - Quiz & Flashcards