matildamatttsson, kampen genom livet.

Alla inlägg under januari 2011

Av matildamattsson - 19 januari 2011 17:09

Nu när jag börjar orka ta reda på mitt liv igen så körs de igång med träning och nyttigheter. nu kommer jag skriva på min blogg bland annat om träningen, så kan jag kolla tillbaka själv här oxså hur jag har tränat :P fotbollen har jag regelbundet. nu är de träningen utöver. Maten, nu tre första dagarna inga kolhydrater, mesta dels proteiner. Efter dessa tre dagar läggar jag till lite pasta ibland. nu ska vi se hur de här går, om jag klarar av de och om jag går ner i vikt någonting.


Idag:
Ute och gått 1h.


Ikväll:
Simma med Sofie. 

<3

Av matildamattsson - 12 januari 2011 15:35


Nu har de gått 7månader 12dagar sen du dog.. de går så snabbt och ändå så sakta.. Shirley Clamp - Jag fick låna en ängel, var med på begravningen, och texten är så underbar och jag saknar dig gånger 1000!


Du log mot mig en sista gång

Du var så lugn

som om du redan gett dig av

du såg på mig att jag var rädd


Hur kan man nånsin va beredd?


Jag fick låna en ängel

som spred sitt ljus i mitt liv

i varje andetag

du togs bort från mig alldeles för tidigt

jag fick låna en ängel för en stund


gud de gör så ont inombords, någon så nära kan vara så långt bort. de är ensamt utan dig, jag behöver dig på alla möjliga saker. de är så ensamt när de blev jul, när vi skulle börja dela julklappar var jag påväg å säga att de fattas någon.. åh de gjorde så ont att inse då att de var du.. De känns så tomt när man ska hem till mamma å pappa å äta middag, då är de vi å elin å linus, men du fattas... jag har drömt flera nätter nu om dig, att vi förlorar dig. vi skulle åka silja line båt som du älska, om de va någon semester linnea vela göra så var de att åka båt.. men vi skulle åka båt och båten börja sjunka.. den enda av oss som inte överlevde var du.. de kommer tillbaka flera gånger på olika sätt i mina drömmar.. <3 varför, varför måste jag uppleva de igen å igen...


du togs bort från mig alldeles för tidigt

jag fick låna en ängel för en stund..

<3

Ovido - Quiz & Flashcards