matildamatttsson, kampen genom livet.

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

tisdag

Av matildamattsson - 31 augusti 2010 14:56

nu känns det som rutinerna börjar komma tillbaka igen! :) har börjat skola i säter nu, men på distans - utbildar mig till skötare inom psykiatrin. simningen med barnen har oxå börjat igen, så nu blir de tidsfördriv + att igår körde jag första innebandy träning igen efter väldigt lång period. kändes riktigt skönt :) men nu är ju frågan om vi blir ett lag!? :S skulle va riktigt tråkigt om vi inte blev nå lag i år =/ de är inte bara spelandet och vinnandet man vill åt, utan oxå själva umgänget/laget man har! jag vet att om linnea hade varit här nu, så hade hon varit stört tokig på att ens frågan finns om vi ska ha ett lag eller inte. ibland känner man att man behöver henne när de gäller sånt här, de var ju hon som fick in mig i laget och de va henne jag diskutera alla bekymmer som fanns inom innebandyn. nu känner man sig alldeles ensam när man inte kan säga mer än att JA jag kommer spela fast vi blir väldigt få i laget. Nu när jag pluggar på distans och bor i bollnäs, har jag ju mer tid för innebandyn än förra året. visst jag har simbarnen kvar, men dom är inget problem, de funkar iaf! :)


idag har jag och pontan vart och tittat på en yttligare lägenhet! :) igår va de budgivning på en annan, men summan blev ganska hög för den tvåan :S men den vi tittat på idag kör vi nog på! den är billigare men ganska stor, de blir att vi kommer isf göra om köket, byta tapeter i de andra rummen och byta nått golv. men de kommer bli kul då å, då blir de vårat, mitt och pontus hem som vi gjort :) de är oxå en tvåa, men större behöver inte vi nu :) fick klagomål igår på att jag fuskat med att skriva blogg, så ska väl försöka få in de som en rutin oxå då, att de jag inte träffar så ofta ska få hänga med i mitt liv :)


idag är de tre månander sen du lämnade oss.

31maj, sista maj.. de är så svårt att förstå att

du är borta, att detta fick hända.. vart i hela friden

fanns gud? de är så orättvist att hon fick allt man

kunde få kändes de som, på ett halvår, 6månander!

hur ska man som människa hinna ta in allt skit på 6månander;

- skelett cancer, hjärntumör, blodförgiftning och

allt annat som oxå kom till medans..

så orättvist, så maktlös.. så ensam. man tappar en

del av sig själv. en person som är så nära betyder

så fruktansvärt mycket. och att förlora någon man

behöver i livet accepterar man inte.. nee, de tackar

man inte ja till direkt. utan vad ska man göra!?

känner mig som världens största frågetecken

utan dig Linnea! <3 jag har inte bara ett syskon kvar.

vi är tre och kommer alltid vara! <3



Ojoj, nu blev de en enda lång blogg bara därför.. men aja.

bloggar är till för att skriva. linnea tyckte att skriva blogg

va töntigt, men jag tycker de är bra, en bra bearbetning

för mig att gå igenom livet med allt vad de innebär.




 
 
Ingen bild

Sofia

2 september 2010 22:03

Kom i håg din blogg när vi träffades på stan i dag. Blev så glad att du tog dej tid att springa i kapp mej och för att du tänkt på mej och tjejerna angående Linneas kort

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av matildamattsson - 2 december 2013 01:40


   Jag saknar att känna din hand i min och när du säger att vad som än händer så kommer du alltid älska mig. Du togs bort från mig alldeles för tidigt. De gör ont när du är borta. Linnéa, storasyster <3 ...

Av matildamattsson - 3 maj 2013 15:10

1Maj har varit, och jag gick ner 2kg och lite i cm runt midjan. ack så kunna jag inte hålla mig sista veckan, och de va väl där den stora delen som förstörde.. om jag endå kunde hålla mig hela månaden. Men nu ska jag, fast jag haft imot de förut, k...

Av matildamattsson - 14 april 2013 17:08


Nu börjar de bli varmare väder, otroligt skönt. Lättare att komma ut å röra sig. Har nu vart ute på powerwalk/intervall-/springpass! dåligt svettigt.   Första 4km - Power Walk 4-8km Intervall, springer två lyktstolpar, går en. Sista 2km jog...

Av matildamattsson - 1 april 2013 15:54

1april! blev bjuden på påsklunch hos mammsen, och de kunde jag väl inte tacka nej till, när jag inte har ätit nå påskmat på hela påsken. men till kvällen blir de soppa och Ullared! innan de, så kör jag på en storstädning och peppar med Jessie´s girl!...

Av matildamattsson - 31 mars 2013 21:27


31mars. Imorn 1april och jag har planerat att hela april månad är de skärpning topp till tå. Träning och mat, allt ska skötas! nu skriver jag här, och jag vill kunna skriva 1maj att jag har gått ner så antal många kilon och midjemått! Imorn förmiddag...

Ovido - Quiz & Flashcards